Vrf just Gambia?

Ja, här kommer förklaringen till att jag åkte till JUST gambia? :)
Vår skola, som jag och felicia går på, hjälper en skola i Gambia. Changai´s skola. Vi har nu hjälpt den i 3 år. Vi donerar pengar till FIOH (future in our hands) som skickar vidare pengarna till skolan och hjälper dom att bygga upp en stadig skola. Med klassrum, kokhus, skolträdgård & tillbehör. När vi började jobba med skolan var det bara några trähyddor.
Utan material och utan mat till barnen. Ingenting fans det.
Nu har dom alltså byggt ett stort kokhus, en skola med 3 klassrum och material till alla elever, en STOR skolträdgård där dom kommer i fortsättningen få mängder av grönsaker och mat. Alltså har allting lyckats, och då har vi 2 år kvar!
Men varför skulle jag just åka dit då?
Jo, min mormor har jobbat och hjälpt det där projektet ända från starten och har tjatat om att jag ska få se det där. Sen så i år frågade hon mig, och jag sa JA!
Det var verkligen UNDERBART! vill åka dit igen! :)
Fler bilder från underbara Gambia kmr imon! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0